Kler Online

oglądaj film Kler
OnlineKino
Wysoka Jakość – 1080p
oglądaj

Czy Kler to dobry film online?

Debata nad najnowszą produkcją Smarzowskiego rozpoczęła się na długo przed jej premierą. Można powiedzieć, że były spowodowane wieloma rzeczami. Najpierw temat filmu: film o grzechach instytucji Kościoła katolickiego. Po drugie, bezpośrednio związane z poprzednią edycją, stosunek Wojtka Smarzowskiego, reżysera i współautora filmu wraz z Wojciechem, do instytucji kościelnych.

Choroba w polskich budynkach kościelnych usprawiedliwia mniej zła niż więcej zła i tym samym dopuszcza patologię. Następnie przez dziesięciolecia zmiótł wszystkie zbrodnie pasterskie, zwłaszcza te, które miały miejsce poza wielkimi ośrodkami, w których katolicyzm i namiętna religijność były nadal bardzo silne i stałe. Ludzie, księża i wierzący kontynuują grę w redagowanie. Jeśli zamkniesz oczy i zamkniesz oczy, brud wzrośnie na grzechu. Kler w wersji online wpływ ma na zanieczyszczenie biologiczne. W końcu to zanieczyszczenie staje się czystą tkanką i staje się drugim, a właściwie pierwszym ciałem kapłaństwa. To księża Kukuła i Trybus, grani przez Jakubika i Więckiewicza. Musieli wpaść w szok, żeby w końcu coś zrozumieć, bo przez wiele lat myśleli, że mogą się zatrzymać i kłamać tak strasznie, że nic się nie zmieni, a tylko ty i kieliszek wódki (po wódce) oszukiwali tylko, co leczyło bezsenne noce.

kler cały film

Smarzowski wykonał świetny cały film Kler

Z kolei Smarzowski doskonale napisał, co poruszyło Polaków, i polecił im zapoznać się z tym obrazem, niezależnie od tego, czy Smarzowski był szanowany, czy nie. W całym filmie kler „Kapłaństwo” nie jest ważne, czasem po prostu spójne, nie równowaga – przytłacza je nieświadomość i patologia charakteru. Aktor – bez żadnych narzekań – ponownie rozjaśnia Arka Jakubika, któremu udało się wyrwać z obrazu „13. policji” eksplodującej idioty – Rysii.

To niezwykle wymagający utwór – zapewne nawet nie Andrzej Grabowski, którego Jakub nie powinien się wstydzić, ale mimo to wielu widzów widzi go w roli Ferdka – leniwego w „szalonych” dresach. Byłem jednak rozczarowany … Januszem Gajosem, który grał równie dobrze, ale myślę, że postać powinna być zagrana trochę inaczej. Połączenie arcykapłaństwa i szefa mafii jako trzeciej „zdrady”, takiej jak Tuwara, wcale nie robiło wrażenia. Smarzowskiemu znów można zarzucić posługiwanie się „starą gwardią” w swoich filmach. Czy to nie jest złe? Trenerzy nie należą do usług świetnych zawodników, którzy nieustannie udowadniają swoją jakość – o ile prowadzą do korzystnych wyników.

Odrodzenie polskiego kościoła dokonał Smarzowski w sposób bardzo złożony, wokół trzech księży wypełnionych (być może zbyt wieloma) wątkami. Trybus (Robert Więckiewicz) niechętnie patrzy na puchar i bardzo wybiórczo traktuje celibat. Lisowski (Jacek Braciak) wygląda na rodzaj intelektualnego awansu skoncentrowanego na karierze Watykanu. Kukula (Arkadiusz Jakubik) był wysoko ceniony wśród wierzących, aż stał się ofiarą oskarżeń edukacyjnych. Zepsucie moralne i „zawodowe” widać też „na górze” – abp Mordowicz (Janusz Gajos) ma niewiele wspólnego z profesją kapłańską. Oblicza dokładność bankiera, tworzy politykę zwinności, inwestuje jako przedsiębiorca komputerowy.

Czy Kler podzieli Polaków?

Instruktor stosuje również inne równoległe kody – odniesienia do przestępstw, takie jak siostra Bernadette czy dr Ojciec. Międlara i te historie układają się bardzo inteligentnie i konsekwentnie. Nagle stwierdzamy – i to jest niepraktyczne – że te kody są łatwe do odczytania i automatyczne, ale nie mają jeszcze konkretnych konsekwencji. Bohaterowie filmu, wszyscy w kieszeniach, są wielowymiarowe, nie ewidentnie źli czy dobrzy, i przedstawiają wiele różnych problemów kościoła i wierzących – ludzi z problemem alkoholowym, kochanków i ich wewnętrznej determinacji, by naciskać na sedno sprawy. Kler online to głównie Obszary. Ich zachowanie jest również małe, zabawne i często bardzo abstrakcyjne. Nawet ci, którzy starają się zachowywać uczciwie w tak zburzonej placówce (Robert Więckiewicz w Gdyni oświadczył, że są „obdarzeni łaską i przez to trudni”). Smarzowski z mądrością i empatią stworzył film szczegółowy, rzetelny i konkretny.